—Update vrijdag 3 mei 2024 15:25— Een eventuele work-around is door de registratie via TCP te laten lopen in plaats van UDP. Engineers hebben controles aan onze zijde uitgevoerd, maar...
—Update vrijdag 3 mei 2024 15:25—
Een eventuele work-around is door de registratie via TCP te laten lopen in plaats van UDP.
Engineers hebben controles aan onze zijde uitgevoerd, maar er zijn geen verstoringen gevonden.
Bij deze sluiten wij dan ook deze melding.
—Update vrijdag 3 mei 2024 14:50—
Ziggo lijkt een storing te hebben die de gemelde klachten lijkt te veroorzaken.
—Oorspronkelijk bericht vrijdag 3 mei 2024 14:30 uur—
We ontvangen meldingen dat een beperkt aantal publiek geregistreerde toestellen hun registratie hebben verloren en niet meer opnieuw willen registreren.
Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel.
— Afmelding dinsdag 7 Mei 2024 19:15 uur — Business check zijn positief bevonden. Een RfO zal, wanneer beschikbaar, worden gepubliceerd in de kennisdatabase. — Update bericht dinsdag 7 Mei...
— Afmelding dinsdag 7 Mei 2024 19:15 uur —
Business check zijn positief bevonden.
Een RfO zal, wanneer beschikbaar, worden gepubliceerd in de kennisdatabase.
— Update bericht dinsdag 7 Mei 2024 13:35 uur —
Engineers melden dat er een wijziging is doorgevoerd in het netwerk waarna herstel wordt gemeld.
Business checks worden uitgevoerd om volledig herstel te bevestigen.
Rond 16:00 uur worden de resultaten in een update gemeld.
— Update bericht dinsdag 7 Mei 2024 09:30 uur —
Engineers melden het telefonieplatform te hebben uitgesloten als mogelijke oorzaak.
Er wordt contact gezocht met de operator waarmee de issues worden ervaren.
Voor de IPsec performance problemen melden engineers meer informatie vanuit klantlocaties nodig te hebben voor verder onderzoek.
We willen je daarom vragen een ticket aan te maken of te updaten met hierin een wireshark trace vanaf de klantlocatie.
Een volgende update volgt wanneer er nieuwe informatie beschikbaar is.
— Update bericht maandag 6 Mei 2024 16:15 uur —
Engineers melden na onderzoek geen directe oorzaak te kunnen vinden binnen het netwerk.
Het onderzoek naar de grondoorzaak gaat echter onverminderd door.
Een volgende update volgt morgenochtend rond 10:00 uur of eerder wanneer beschikbaar.
— Update bericht maandag 6 Mei 2024 15:20 uur —
Engineers melden nog bezig te zijn met het onderzoek en hebben de grondoorzaak nog niet gevonden.
Een volgende update volgt rond 16:00 uur na de business call welke om 15:30 uur start.
— Update bericht maandag 6 Mei 2024 13:45 uur —
De titel van dit bericht is geüpdatet in verband met de ervaren impact op voice.
Deze kan door eindgebruikers ervaren worden wanneer er geen KPN Partner Network verbinding wordt gebruikt, ook zonder IPsec te gebruiken.
— Update bericht maandag 6 Mei 2024 13:00 uur —
Onderzoek is nog volop gaande, er is extra expertise ingeschakeld.
Indien eindgebruikers via IPsec gebruik maken van ons telefonieplatform kunnen zij registratie- en audio- en bereikbaarheidsproblemen ervaren.
Volgende update wordt omstreeks 15:00 verwacht.
— Oorspronkelijk bericht maandag 6 Mei 2024 10:00 uur —
Momenteel ervaren onze engineers een verhoogd call aanbod van connectiviteit issues welke enkel gerelateerd lijken te zijn aan IPsec verkeer.
Wanneer klachten worden ervaren vernemen wij dit graag via onze gebruikelijk ingang. Vermeld hierbij source als destination en indien mogelijk logging.
Wij houden je op de hoogte.
— Afgemeld bericht donderdag 2 mei 13:42 — Engineers melden dat de impact is weggenomen, er zijn geen vertragingen meer op de bewerkingen. De melding wordt bij deze gesloten. ...
— Afgemeld bericht donderdag 2 mei 13:42 —
Engineers melden dat de impact is weggenomen, er zijn geen vertragingen meer op de bewerkingen.
De melding wordt bij deze gesloten.
-Update bericht donderdag 2 mei 2024 11:15 –
Engineers melden dat de bewerkingen weer doorlopen op actieve xDSL en FTTH verbindingen.
Engineers monitoren de bewerkingen.
— Oorspronkelijk bericht donderdag 2 mei 2024 10:00 –
Engineers melden dat het op dit moment niet mogelijk is om de volgende bewerkingen op actieve xDSL en FTTH-verbinding door te voeren:
– Aanpassen Line id
– ONT registratie
– Upgrades op bestaande diensten
Een oplostijd is nog niet bekend.
We updaten dit bericht wanneer nieuwe informatie beschikbaar is.
— Afgemeld bericht 30-04-2024 15:15 — Engineers melden dat de impact is weggenomen. We hebben de leverstraat weer opengezet. De achterstanden zullen zo snel mogelijk verwerkt worden. De melding wordt...
— Afgemeld bericht 30-04-2024 15:15 —
Engineers melden dat de impact is weggenomen.
We hebben de leverstraat weer opengezet.
De achterstanden zullen zo snel mogelijk verwerkt worden.
De melding wordt bij deze gesloten.
— Update bericht 30-04-2024 14:30 —
Herstelwerkzaamheden in de testomgeving zijn in orde bevonden.
Engineers zijn nu bezig met het het uitvoeren van deze herstelwerkzaamheden in de productie omgeving.
Een volgende update wordt verwacht om 15:15
— Update bericht 30-04-2024 13:45 —
Engineers melden dat tijdens de herstelwerkzaamheden extra impact is ontstaan.
Porteringen lopen daardoor ook niet door.
Wij hebben ook de leverstraat voor porteringen dichtgezet.
Hierdoor is het momenteel niet mogelijk om:
Een volgende update volgt rond 14:45
— Oorspronkelijke bericht 30-04-2024 09:15 —
Engineers constateren dat mobiele bewerkingen vanaf 09:15 uur niet doorlopen.
Wij hebben daarom de leverstraat voor bewerkingen dichtgezet.
Hierdoor is het momenteel niet mogelijk om:
Een volgende update wordt verwacht om 13:30.
— Afmelding bericht 29-04-2024 14:00 — Engineers merken gestaag verbetering, de mobiele leverstraat is daarom weer aangezet. Opgelopen achterstanden worden weggewerkt, het kan zijn dat hierbij nog vertraging wordt ervaren....
— Afmelding bericht 29-04-2024 14:00 —
Engineers merken gestaag verbetering, de mobiele leverstraat is daarom weer aangezet.
Opgelopen achterstanden worden weggewerkt, het kan zijn dat hierbij nog vertraging wordt ervaren.
Deze melding wordt hierbij gesloten.
— Oorspronkelijke bericht 29-04-2024 11:30 —
Engineers merken sinds 09:15 een toenemende hoeveelheid time-outs op in onze communicatie met het KPN Mobiele Netwerk.
Uit voorzorg is de mobiele leverstraat tijdelijk dichtgezet.
Het is hierdoor tijdelijk niet mogelijk om:
Mobiele porteringen uit te voeren;
Bewerkingen uit te voeren;
Nummerwissels uit te voeren;
Nieuwe nummers op te leveren;
Simkaarten te (de)blokkeren;
Wijzigingen uit te voeren via de beheerportal/OneBase;
Doorschakelingen instellen of wijzigen
Opleveren VaMo
CDR’s en de verwerking hiervan ondervinden geen hinder van deze storing.
Voor simblokkades kan er een ticket aangemaakt worden.
Wij houden je op de hoogte.
— Afmelding bericht 26-04-2024 16:40 — Engineers merken sinds 16:00 gestaag verbetering, de leverstraat is sinds 16:30 weer aangezet. Automatische provisioning zal hierdoor weer doorlopen, wel kan vertragingen worden ervaren...
— Afmelding bericht 26-04-2024 16:40 —
Engineers merken sinds 16:00 gestaag verbetering, de leverstraat is sinds 16:30 weer aangezet.
Automatische provisioning zal hierdoor weer doorlopen, wel kan vertragingen worden ervaren door de opgelopen achterstanden.
Deze achterstanden zullen in de loop van de avond worden weggewerkt.
— Oorspronkelijke bericht 26-04-2024 14:45 —
Engineers merken sinds 14:00 een toenemende time-outs op in onze communicatie met het KPN Mobiele Netwerk.
Het is hierdoor tijdelijk niet mogelijk om:
CDR’s en de verwerking hiervan ondervinden geen hinder van deze storing.
Voor simblokkades kan er een ticket aangemaakt worden.
Wij houden je op de hoogte.
— Afmelding bericht 29-04-2024 12:30— Onderzoek in samenwerking met de leverancier wijst uit dat de impact bij een beperkt deel van de eindgebruikers optreedt. Een oplossing door middel van een...
— Afmelding bericht 29-04-2024 12:30—
Onderzoek in samenwerking met de leverancier wijst uit dat de impact bij een beperkt deel van de eindgebruikers optreedt.
Een oplossing door middel van een extra app-update blijkt niet mogelijk.
Voor getroffen Android eindgebruikers kan het legen van de cache de impact wegnemen.
Wanneer het legen van de cache niet tot de oplossing leidt of wanneer je impact ervaart op een IOS-toestel dient de applicatie verwijderd en opnieuw geïnstalleerd te worden.
Onderzoek naar preventie van herhaling voor toekomstige updates wordt buiten deze melding om uitgevoerd.
Deze melding wordt hierbij gesloten.
— Update bericht vrijdag 26 april 2024 15:20 —
De leverancier is aangestuurd voor onderzoek en herstel van de KPN EEN Mijn Gesprek en Hipper+ applicatie. Een oplostermijn is op dit moment nog niet bekend.
Het opnieuw installeren van de applicatie neemt de impact weg.
Nog niet geüpdatete mobiele applicaties ondervinden geen impact van deze storing.
— Oorspronkelijk bericht vrijdag 26 april 2024 12:23 —
Engineers ontvangen meldingen dat de update van de app niet te installeren is via de appstore of dat de update melding blijft komen.
Workaround is de app eerst verwijderen en dan opnieuw installeren.
Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek.
Volgende update volgt om 16.00 uur
— Afmelding vrijdag 26 april om 09:15 uur — De leverancier meldt de storing te hebben opgelost, business checks zijn uitgevoerd ter bevestiging van herstel. — Update vrijdag 26 april...
— Afmelding vrijdag 26 april om 09:15 uur —
De leverancier meldt de storing te hebben opgelost, business checks zijn uitgevoerd ter bevestiging van herstel.
— Update vrijdag 26 april 2024 om 09:00 uur —
De grondoorzaak is nog niet inzichtelijk, de leverancier blijft dit onderzoeken.
Onze engineers monitoren het platform actie de volgende update is morgen om 11:00
— Update donderdag 25 april 2024 om 16:45 uur —
De grondoorzaak is nog niet inzichtelijk, de leverancier blijft dit onderzoeken.
Onze engineers monitoren het platform actie de volgende update is morgen om 09:00
— Update donderdag 25 april 2024 om 16:15 uur —
De leverancier heeft het issue nog in onderzoek.
Volgende update volgt om 16:45 uur
—Oorspronkelijk bericht donderdag 25 april 2024 om 15:20 uur —
Engineers ontvangen meldingen dat er vertraging zit in de KPN Een Receptionist+
Leverancier is aangestuurd voor onderzoek en herstel
— Afmelding bericht 17-04-2024 10:50 — Engineers melden herstel in de beschikbaarheid van de verbindingen. Indien een verbinding nog niet automatisch is hersteld vernemen wij dit graag via het reguliere...
— Afmelding bericht 17-04-2024 10:50 —
Engineers melden herstel in de beschikbaarheid van de verbindingen.
Indien een verbinding nog niet automatisch is hersteld vernemen wij dit graag via het reguliere proces.
Hiermee wordt deze melding gesloten.
— Update bericht 17-04-2024 10:00 —
Engineers zijn volop bezig met herstelwerkzaamheden, volgende update wordt omstreeks 11:00
verwacht.
— Update bericht 17-04-2024 9:30 —
Engineers hebben de oplosrichting bepaald en de hiervoor benodigde extra expertise is bijgeschakeld.
Een volgende update volgt rond 10:00
— Oorspronkelijke bericht 17-04-2024 9:00 —
Engineers constateren uitval op een deel van de WOK-verbindingen.
Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel.
We houden je op de hoogte.
— Afmelding donderdag 11 april 2024 17:00 uur — Engineers melden volledig herstel. Hierbij wordt deze melding gesloten. — Update Bericht donderdag 11 april 2024 16:45 uur — Engineers melden...
— Afmelding donderdag 11 april 2024 17:00 uur —
Engineers melden volledig herstel.
Hierbij wordt deze melding gesloten.
— Update Bericht donderdag 11 april 2024 16:45 uur —
Engineers melden een workaround te hebben toegepast waardoor de support en service verzoeken kunnen worden opgepakt.
Een update volgt morgen rond 10:00 of eerder indien beschikbaar.
— Update Bericht donderdag 11 april 2024 14:00 uur —
Extra expertise is opgeschakeld in het onderzoek. Er is nog geen oplostijd bekend.
Een volgende update volgt rond 16:30 of eerder indien beschikbaar.
— Oorspronkelijk bericht donderdag 11 april 12:30 uur —
Door verminderde beschikbaarheid van interne systemen zijn we beperkt in staat je service of support verzoeken uit te voeren.
Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel.
Een volgende update volgt rond 14:00.